Alla inlägg den 26 juni 2009

Av Xera - 26 juni 2009 21:22

Grannen har varti sjuk men hörde att hon är bättre nu - hon damsög sitt stenparti - själv damsuger jag knappt hallgolvet!!


Vattnar en del på grönsakerna och så har jag köpt en ny kompost på Lidel - för 100 kronor.

Köpte även små miniväxthus billigt men så påmindes jag om att är det något jag har gott om så är det just krukor - rodnar, köpte ju fem kolli förra året.


Den yngre hunden roar sig med att gräva upp en av rodedenrorna, slutar när man säger åt henne men fortsätter i obevakade situationer - fast det gör ju egentligen inget - vi har ju så många, fler än vad vi behöver.


Nu mognar smultronen och de är goda, jordgubbarna dröjer än ett litet tag och där är vi många som vill ha - skatorna är inte lika noga med mognaden så de hinner före mig ; ))

Av Xera - 26 juni 2009 21:19

Så vi går och badar tidigt på morgonen och sedan borde vi träna kantarellsök på kvällen men det blev inte av i dag så vi får satsa på i morgon.


Annars så har Xera upptäckt att jag lagt ut gräsklipp från förra året runt jordgubbarna - det smakar jättgott! hälsar hon, men med hjälp av en frolic lyckades jag byta år mig detta förmultnande otyg - det stinker!

Av Xera - 26 juni 2009 21:09

Skriver detta som svar på ett inlägg från Siv.


Jag är medveten om att jag kan göra fel så jag protesterade inte speciellt över att jag debiterades för ett uteblivet besök på min egen bil - vet med mig att jag skulle gått in och kontrollerat men glömde det och för det får jag betala 150 kronor men jag blev väldigt upprörd över att jag fick räkning på en bil som inte är min. Första gången jag ringde blev jag idiotförklarad av kvinnan på kontoret i Stockholm. Sedan ringde jag minst 10 - 20 gånger till det lokala kontoret men kom aldrig fram så jag ringde till stockholm igen för att be om en adress, så att jag kunde skriva och protestera mot avgiften på bilen som inte var min. Då kopplades jag till ekonomikontroret och skulle bli uppringt väldigt snart - det dröjde minst fem timmar och nu var jag om möjligt ännu mer upprörd.


Som sagt, än en gång blev jag idiotförklarad och nog tycker jag att jag kunde fått en ursäkt för att de gjort fel - fick bara veta att sådant händer men att jag var så dum och att jag bokat så många olika tider för bilen - det har jag gjort, den startade ju inte när jag egentligen skulle besiktigat den.


Personalen på bilprovningen borde gå charmkurs och lära sig att kunderna ska behandlas bättre. Själv mår jag dåligt bara jag tänket på att uppsöka detta ställe igen, men nu dröjer det nästan ett år

Ovido - Quiz & Flashcards