Alla inlägg den 10 juni 2009

Av Xera - 10 juni 2009 22:05

av mina gamla föräldrar med att försöka starta den blå bilen och att kära far ska göra en bedömning om vad det kan vara för fel på bilen.


Mest av allt har jag lust att be en bilskort komma hit och hämta missfostret som inte vill starta men det kostar ju pengar och gör jag inte det kommer bilen att stå här och att stå i vägen- hatar bilar och önskar att jag hade häst och vagn i stället, cykel har jag ju men ryggen tillåter inte att jag använder mig av den.


Allt detta borde jag klara men för tillfället är livet för jobbigt, senaste skadan tog väldigt mycket på orken och så känner jag mig så förtvivlad på medmänniskorna - de är ju i stället fiender.

Av Xera - 10 juni 2009 21:43

Sitter här och tänker skriva om lillasyster och hennes död men gång på gång säger datorn stopp - kan jag vara dum mot någon? Kan jag ha skrivit saker som jag inte borde? Sak samma det är nu två år sedan, mer eftersom hon var nedsövd de senaset veckorna och jag tänker fortfarande - det ska jag berätta för Lotta!


Sak samma i morgon är det två år sedan hon dog - hon dog av svält och jag har fortfarande väldigt svårt för de personer som vistades i henns omedelbara närhet och som borde ha sett vad som vad på väg - tror inte hon vägde mer än kanske 35 kg då i slutet.


Vet inte vad jag vill med mitt inlägg mer än att jag saknar min lillasyster och att hon snart varit död i två år och att hon borde ha fått överleva mig som var så mycket äldre

Av Xera - 10 juni 2009 20:48

Xera och jag tog en sen promenad, kom nyss hem, och vi träffade många rådjur och hon blev helt blockerad - hon är rådjurstokig och vill väldigt gärna springa fram till dem och springa efter - vad hon vill göra mer?? om det finns det flera åsikter. Hade en klicker och klickade när hon stod stilla - annat kunde hon ju inte när hon var i koppel ; )) ingen reaktion och inte kom hon för att ta sin godis men när vi sedan var på asfalterade vägen hem då trillade myntet ner och hon stannade gång på gång och ville ha sin godis för klicket - oftast fick hon, märktes så tydligt att det var en fördröjd reaktion Berättade för husse om vår promenad - hon stirrade på honom för att se hans reaktion - lilla hjärtat.  Är helt säker på att vi på ett eller annat sätt får ordning på detta med lösspringande rådjur  

Av Xera - 10 juni 2009 20:37

Först gick jag till henne med min nacke, slutade när jag bröt benet men hon gav mig bra råd så även om jag inte kan vrida på huvudet ännu så har jag inte speciellt ont längre - hon kom med så bra råd.

Nu tränar jag min fd. brutna fot och på samma gång får benet med den nya hälsenan lite bra träning. Ska till henne på fredag och då hoppas jag hon kan hjälpa mig med den senaste skadan - ryggen som fick sig en sådan hemsk smäll. Var övermodig i går och det har jag fått betala för idag, han knappt kunnat stå på benen men då kan man läsa och jag har läst väldigt många bra nya författare den senaste tiden

Av Xera - 10 juni 2009 20:36

Annars har inget hänt, gårdagens glädje över att jobba i trädgården har betalat sig idag - har inte kunnat stå eller gå speceillt bra idag.

Av Xera - 10 juni 2009 20:33

Men tänker jag efter riktigt noga kan jag påstå att jag är glad över att soptunnan är tömd och att de inte bråkade om allt löst som hamnat där och så har jag ju en stor tunna jag kan fylla igen och tydligen tömmer de den oftare nu, kanske varannan vecka - inte helt fel

Ovido - Quiz & Flashcards