Alla inlägg den 22 juni 2009

Av Xera - 22 juni 2009 20:58

Det finns ett ställe som Xera väldigt gärna vill dra till - en rådjursäng så idag åkte vi dit, ligger helt nära men vi skulle till lilla samhället och tog en omväg dit.

Jag la ett spår och sedan gjorde vi vad vi skulle och så åkte vi dit igen för att Xera skulle spåra.

Hon har tydligen lärt sig det där med att sitta kvar i bilen - gjorde hon här och även när vi var i samhället och jag tog ut henne för att hon skulle få vatten och svalka.


Selade på henne och så gick vi spåret och hon var så duktig! Sedan tog jag av lina och sele men lät henne gå en liten promenad, var kanske fel men hon var som förbytt - gick i det rådjurstäta området med slakt koppel!!!


Älsklingen är jobbig men har varit betydligt mycket jobbigare - som valp var hon en marodör, men när hon landar i tillvaron är jag säker på att hon kommer att bli den mest perfekta hund - om hon kan bli perfektare än vad hon är nu ; ))

Av Xera - 22 juni 2009 20:56

Hennes trägård var en dröm - hon är 77 år och lider av aggressiv reumatism men har en väldigt vacker och välskött trädgård så nu ägnar jag större delen av min vakna tid åt min trädgård - vill inte vara sämre än henne; )) fast så enkelt är det inte, får sådan ro i sinnet när jag håller på och gräver.



Ovido - Quiz & Flashcards