Direktlänk till inlägg 2 juni 2009

Summan av skador är konstant

Av Xera - 2 juni 2009 20:07

Nu börjar ju det brutna benet läka så då kommer nästa skada.

Det jag fasat för hände idag, fast det var inte sambon som ramlade utan jag själv.


Chiva är bara för mycket och lägger sig i dörröppningar, vid trappor och på alla andra ställen där hon är ivägen och flyttar sig inte hur mycket man än vänligt ber henne.


Bar ut frukostbrickorna till altanbordet och när jag skulle sätta mig fanns bara monsterhunden där och jag ramlade baklänges ner på stenplattorna och höll på att slå ihjäl mig.


För ett drygt år sedan satte hon iväg efter några rådjur och jag hängde efter ganska många meter på mage, allt slutade vid en stor sten där jag slog i munnen och framtänderna. Tandläkaren har undersökt tänderna, då levde de men nu har de börjat ömma.


En vän sa för en tid sedan att hon är mit hatobjekt - stämmer helt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Xera - 22 januari 2012 20:01

Men Xera hälsar till Er alla och i kväll har jag tid att umgås med Er men sedan kommer några fulltecknade dagar och när jag sedan loggar in förväntar vi oss hälsningar från Er eller så säger vi godnatt och fortsätter på annat ställe eller så lever hu...

Av Xera - 22 januari 2012 19:02

Bytte ställe att vara, att skriva om mig och hunden. Först blev vi fler i familjen, lilleKisseMisseNissen flyttade hit. Det var ju inte så lyckat med att hunden skulle knyta an till husse, husse var för sjuk så därför blev det en kattunge, men även...

Av Xera - 28 november 2009 20:55

Helt fantastiskt att en blogg kan överleva så här länge utan inlägg. Det var ju ganska länge sedan Xera och jag lämnade detta stället men trots det kommer det dagligen mängde av besökare - helt fantastiskt!   Numera är vi på en massa andra stäl...

Av Xera - 17 november 2009 23:29

Nu ligger hon på Blåstjärnan med lunginflammation. Kennelhostan utvecklades till detta ...

Av Xera - 15 november 2009 21:09

Detta är lite av ett test, att se hur länge ilska kan hålla i sig och tydligen finns det människor som är väldigt aggressiva av sig - hemskt egentligen. Fast de lever säkert på adrenalinet av sin ilska och mår på sitt sätt bra.   Själv tycker j...

Ovido - Quiz & Flashcards