Direktlänk till inlägg 15 juni 2009

Tanten börjar bli utsliten

Av Xera - 15 juni 2009 21:08

Ramlade ju för knappt två veckor sedan och slog i ryggen men gick inte till doktorn, visst gjorde det ont men jag har haft ont tidigare och tycker inte om att springa ner dörren på sjukhuset.

 

Är ju satt på livslång Waran behandling och tog prover på torsdag – väldigt tidigt på fredag ringde de från labbet och undrade vad som hänt – blodets koagulationsförmåga var helt utslagen, ganska panikartat, förklarade att jag åt mycket värktabletter men ärligt talat hade jag inte ätit så mycket mer än vad jag gjort vid tidigare trauma, så lite konstigt var det allt.

 

Hade tid hos sjukgymnasten då jag håller på och tränar den tidigare brutna foten – senorna i båda fötterna är väldigt dåliga – jätteroligt.

 

Hon såg ju att jag hade ont och undersökte även ryggen och sa att jag var tvungen att uppsöka läkare, kom med alla tänkbara undanflykter men jag föll till föga och åkte till VC och fick en tid per omgående och hon hade skickat ett mail om sina farhågor – komprimerade kotor, stycken två.

 

Läkaren höll med och skickade mig sjukhuset för fotografering och gav mig tabletter som skulle hjälpa mot smärtan över helgen. Ordinerade 16 stycken per dag men jag blev mest arg och hade minst lika ont.

 

Var iväg för att kolla ryggen idag och man märker på personalen om det är ok eller ej – är det något fel ser de det och blir så snälla och säger – vänta bara en liten stund så ska doktorn se på bilderna och idag blev jag skickad till akuten men när jag kom dit fick jag mig en utskällning – vad hade jag där att göra! Jag kunde stå på benen och kissade ju inte på mig och så fick jag veta att det skulle ta väldigt många timmar så jag åkte till VC och pratade med Britt och hon tog kontakt med ortopeden och bad om journalen och såg till att doktorn ringde mig och det gjorde han – gulle han! På lunchen och berättade att som han förstod skulle de nog bara pratat med mig om smärtbehandling men han bad att få återkomma och det gjorde han någon timme senare, det var precis som han trodde – man kan inte göra något och ont kommer jag att få ha i flera månader och sedan klingar det av och försvinner men skadan läks aldrig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Xera - 22 januari 2012 20:01

Men Xera hälsar till Er alla och i kväll har jag tid att umgås med Er men sedan kommer några fulltecknade dagar och när jag sedan loggar in förväntar vi oss hälsningar från Er eller så säger vi godnatt och fortsätter på annat ställe eller så lever hu...

Av Xera - 22 januari 2012 19:02

Bytte ställe att vara, att skriva om mig och hunden. Först blev vi fler i familjen, lilleKisseMisseNissen flyttade hit. Det var ju inte så lyckat med att hunden skulle knyta an till husse, husse var för sjuk så därför blev det en kattunge, men även...

Av Xera - 28 november 2009 20:55

Helt fantastiskt att en blogg kan överleva så här länge utan inlägg. Det var ju ganska länge sedan Xera och jag lämnade detta stället men trots det kommer det dagligen mängde av besökare - helt fantastiskt!   Numera är vi på en massa andra stäl...

Av Xera - 17 november 2009 23:29

Nu ligger hon på Blåstjärnan med lunginflammation. Kennelhostan utvecklades till detta ...

Av Xera - 15 november 2009 21:09

Detta är lite av ett test, att se hur länge ilska kan hålla i sig och tydligen finns det människor som är väldigt aggressiva av sig - hemskt egentligen. Fast de lever säkert på adrenalinet av sin ilska och mår på sitt sätt bra.   Själv tycker j...

Ovido - Quiz & Flashcards