Alla inlägg under maj 2009

Av Xera - 25 maj 2009 21:50

Men först måste jag hacka och ta bort sten och ogräs så idag kom bara vitlöken på plats men i morgon ska resten på plats och sedan ska allt annat göras

Av Xera - 25 maj 2009 21:48

Xera övertalade mig att följa med till sjön i dag - kan inte påstå att hon älskar att simma men hon tycker om att springa i vattenbrynet och leka - det var trevligt men hemvägen var fruktansvärd

Av Xera - 25 maj 2009 21:47

Slippa hemtjänsten men samtidigt är jag väldigt glad över att bo i ett land där denna möjlighet finns.

Av Xera - 25 maj 2009 21:39

Har fått en kommentar om möss och eftersom jag inte vet hur man svarar på kommentarer gör jag det här.


Vår granne har flera hästar, fler än man får ha i planbelagt område och grannarna på andra sidan klagade och förklarades som "hemska människor" så hemska att de inte kunde dela ställe för brevlådan! Och så fick hästfamiljen flytta på hästar. 

Sak samma de, hästmänniskorna, har inte ordnat med ställe för gödseln så det blev stort bråk och en granne blev sjuk av bråket men man flyttade på gödselstället och i den vevan fick vi alla mössen som tidigare tillfallet de andra grannarna. Orkar inte bråka så vi får dras med mössen - fångade ett par i husses sovrum häromdagen, så är det att bo på landet, fick tipset att skaffa tio katter för att bli av med alla.

Av Xera - 24 maj 2009 20:54

Nu börjar det bli fason på marrodören, som om jag någon gång tvekat på det.


Är så glad över att Xera - Krigarprinsessan, flyttat hit hem till oss.


Ärligt talat är det inte konstigt om hon varit stökig - det har ju hänt ganska mycket sedan hon flyttade hit och ärligt talat tycker jag att hon fixat alla bedrövelser suveränt bra, även mattes svackor. Fortfarande finns lång väg att gå men redan nu, redan förra veckan, var hon den mest perfekta hund jag kunde önska mig

Av Xera - 24 maj 2009 20:47

Nu har jag avbokat fortsatt hemtjänst och husse är överlycklig.

För den som inte är helt insatt så är det inte helt gratis, har en känsla av att det är ganska dyrt för man tar hänsyn till hela hushållets inkomster så jag betalar alltså också.


I och för sig är det bra att vi får chans att träna Xera men .... Nu får sjukvården ställa upp med träning istället för att det ska komma hit ungdomar som husse måste underhålla - hans eget uttryck, att de sitter tysta om han inte håller låda

Av Xera - 24 maj 2009 20:43

Har varit effektiv i dag och fått rensat och satt flera rader potatis, har även grävt upp och slängt en massa perenner i rabatten runt altanen - där växer det alltid igen så man måste se till att verkligen rensa bort. Självfallet hjälper Xera mig men hon vet ju att hon inte får gräva i landen så hon la sig ner och vaktade ett potatishål åt mig - lilla hjärtat!


I morgon hoppas jag lite mer lök kan komma i jorden, att allt kommer i jorden men det är ju att hoppas för mycket men önska kan man alltid

Av Xera - 24 maj 2009 20:43

att jag slipper gipset men samtidigt att jag bor i ett land där jag kan få hjälp och gips om jag skulle behöva

Ovido - Quiz & Flashcards