Alla inlägg under juni 2009

Av Xera - 6 juni 2009 20:54

men blåser samtidigt så blött blir det inte men vi glömde spridaren på när vi gick långa rundan idag, märktes inte - jorden är genomtorr.


Sprutade mig full av myggmedel och la mig på knä i "de byxorna" - du är lerig på knäna sa husse med ett leende.


Nu är det så att kommer jag väl ner så är jag där, att komma upp är en helt annan sak men vad kan man begära av en tant som bestämt sig för att slå rekord i att ramla.


Njuter av min trädgård och är glad för varje dag jag får ha kvar den

Av Xera - 5 juni 2009 21:45

I dag har Xera haft fint besök - gissa om hon njöt av all lek.


Vi tog en lång runda idag och pratade med fårbonden, han som fått så många får rivna av vargen och fick lov att gå genom hagarna även om fåren är där - bara hunden är i koppel och vi stänger grinden efter oss. Bra! men är tveksamt att jag skulle våga, är ju rädd för får, är det är stora flockar i alla fall.


Han menade att hans får är hundvana och det är de ju, Svante har suveränt duktiga vallhundar och brukar annordna tävlingar i vallning på hög nivå, SM eller så.


Sedan har vi pratat med postis i dag och han rodnade lite lätt när jag framförde Xeras kritik mot hans sätt att framföra motorfordon. Xera har inget emot postbilen som sådan, är det någon annan än postis som kör den bryr hon sig inte men är det han som kommer gasande så ... Han hade redan förstått och har saktat ner så fint de sista dagarna - även gamla hundar kan vara läraktiga, helt klart.

Av Xera - 5 juni 2009 21:43

Inte blev det mycket av det och det är ju skönt för dem som vill vara ute.


Själv kan jag inte vara ute, här är för mycket knott, fast det är ju egentligen inget att hetsa upp sig över, man bara sprutar lite gift här och där och så trotsar man alla odjur

Av Xera - 4 juni 2009 20:38

Dels för att det regnar, är bra för solrosorna jag planterade igår.


Sedan har jag nästan inte alls ont i ryggen och slutligen har jag en underbar hund.


Att husse ska få börja på träning gör mig inte ledsen heller och så startar snart vår kantarellsökskurs, enda smocken är tiden 19 - 21, hur ska vi orka vara vakna så länge!!!!

Av Xera - 4 juni 2009 19:59

Xera var med in till den något större staden idag, medan husse var upptagen av sin träning gick hon och jag en promenad, stötte på en hund som bara kröp ihop på marken när han såg Xera. Matte berättade att han var så rädd för andra hundar. Jag sa att Xera behövde han inte vara rädd för - hon är så snäll och det upptäckte han själv. Hunden hoppade upp och fram mot Xera och lät av glädje och sedan hade matten svårt att få med sig honom - han bara ville umgås med Xera. Matten var full av beundran över "min harmoniska hund", att hon gav sådana lugnande signaler till en hundrädd hund, så hade han aldrig tidigare reageat på annan hund.


Sedan träffade vi en massa barn som var på väg hem från sin friluftsdag. Ena fröken skrek åt barnen att de skulle ta det lugn - inte springa så och vifta så med armarna - Xera brydde sig inte speciellt, den färska hästskiten var mer spännande ; ))

Av Xera - 4 juni 2009 19:57

De har hotat oss med regn och det såg ut som om det skulle komma en massa men det kom av sig så jag får gå ut och vattna de plantor jag satt, de Xera sedan satte sig på.

Av Xera - 3 juni 2009 21:05

när jag fick en massa solros skott av en väldigt snäll person. Har planterat alla men orkade inte vattna så vi hoppas på regn så att de överlever.

Har klippt gräsmattan i dag och då var jag tvungen att ta bort vattenslangarna och så började det regna och jag blev inte klar  så nu hoppas vi på vår herre så att de överlever, alla de fina solrosorna

Av Xera - 2 juni 2009 22:18

Själv har jag skrivit en del om det men nu undrar jag vad just du lägger in i det begreppet?


Behöver alltså lite hjälp ; ))

Ovido - Quiz & Flashcards